Der sker altid noget nyt på Conversionboost. I år er det live-analyse af web analytics data med Jacob Kildebogaard – Adm. direktør og partner i Webjuice. Og hvem bedre til at tage livtag med dine data og omsætte dem til indsigt vi alle kan lære af. Web analytics er en af søjlerne i enhver optimeringsindsats og Jacob har i årevis bidraget med sin specialviden, noget rigtigt mange virksomheder beviseligt har haft stor glæde af. Oplev Jacob bearbejde data og lær hvordan du kan gøre det samme med dine egne data.
Vi spurgte hvorfor han har valgt en live analyse og hvad vi kan forvente på dagen.
Conversionboost: Du har valgt en lidt anden tilgang til dit oplæg – med live analyse under oplægget, hvad får deltagerne ud af det?
Jacob Kildebogaard: “Normale” oplæg med slides kan være rigtig gode, og det har jeg selv praktiseret i en del år. Men jeg har oplevet mange oplæg blive for højtravende og ikke konkrete nok, så jeg vil ind til kernen: “Sådan gør du”. Jeg vil vise præcis, hvordan man griber det an, og hvad man kan få værdi af.
Så målet er, at deltagerne oplever en stor nærhed til præcis, hvordan de skal håndtere det dagen efter Conversionboost, når de selv vil prøve.
Det er en hel typisk situation for mig at tage stilling til data nu og her – det er jo netop det, jeg er vant til at gøre. Data udvikler sig og skal altid læses i en kontekst. Jeg tager chancen og satser på at finde nogle typiske områder, hvor der er potentiale for forbedring – det plejer der at være ☺
CB: Hvilke data vil du tage udgangspunkt i?
JK: Jeg forventer, at en eller flere af deltagerne vil udnytte chancen til at få erfarne øjne på nogle af deres data. Det er umuligt at sige på forhånd, for udfordringen ved optimering er netop, at det kræver erfaring, systematik og et godt øje for de faktiske data at kunne pege på det område, der har mest potentiale med mindst mulig indsats. Jeg har dog et par tricks i ærmet og mulighed for at hive Googles egne eksempeldata frem, hvis det skulle blive nødvendigt.
CB: Er der noget man som deltager kan gøre for at få mere ud af oplægget?
JK: Hvis man stiller sine data til rådighed, får man endnu større værdi. Så der skal man sørge for at have en adgang til sine data med.
Og ellers er det værd at kigge lidt i egen Analytics forud for konferencen, så du som deltager har Analytics interfacet i frisk erindring.
CB: Til sidst skal vi høre om rygterne taler sandt – udgiver du en bog til Conversionboost?
JK: Jeg har fået en ide, der er gået fra lidt skør til at være helt fantastisk. Jeg har spurgt 100 af de førende til at sælge online i Danmark om et godt råd, som jeg alle samler i en bog. Jeg har på nuværende tidspunkt modtaget mere end halvdelen, og det er allerede en fantastisk samling med masser af tips til at sælge mere online. Bogen hedder “OnlineEvangelisterne“.
Det var helt oplagt at udgive bogen til Conversionboost, da konverteringsoptimering handler om at sælge mere, så ja, den 14. marts får deltagerne ikke blot en spændende konference, men også som de første, mulighed for at se og købe en paperback udgave af bogen.
Oplev Jacob Kildebogaard’s live-analyse og nye udgivelse – Kom til Conversionboost for kun kr. 2.995 (+moms)
Et specialiseret event om digital vækst og optimering.
[button label=”Vis mig hele programmet” url=”/program2017/” color=”#ff6600″ target=”_parent”] [button label=”Ja tak, jeg vil med til Boost!” url=”/tilmelding/” color=”#149610″ target=”_parent”]