Web-psykologi skaber mere salg – tag med hjernen på Conversionboost

Posted by

Nudging, det har du sikkert hørt om. Det lille skub i den rigtige retning. Skal du motivere dine besøgende til at gå videre med netop dit tilbud, så er det vigtigt at kende psykologien bag de menneskelige beslutninger. Skal der mere end et skub til, så kan det kaldes overtalelse (persuasion). Stærke emner vi naturligvis har med på årets Conversionboost den 14. marts.

Det handler om at designe adfærd – og den type beslutnings-psykologi har vundet indpas i konverteringsoptimering.

Et udvalg af de mange bøger der de seneste år er kommet omkring webpsykologi, adfærdsdesign, menneskelige beslutninger. Fra Ole Gregersens boghylde.

Det er fordi eksperimenter har vist, at vi ikke på forhånd kan forudsige andres beslutninger. Er det A eller B, der er den bedste løsning. Det ved vi kun ved at måle på det. Til gengæld kan vi alle, ved at læse Daniel Kahneman, Robert Cialdini eller Dan Ariely, lære en masse om hvilke faktorer, der påvirker os mennesker, når vi taler beslutninger.

På Conversionboost er vi heldige at få besøg af Bart Schutz, Consumer Psychologist fra hollandske Online Dialogue. Han har specialiseret sig i, hvordan mennesker handler på nettet med udgangspunkt i dybere forståelse af, hvordan vi tager ubevidste beslutninger – og ikke mindst hvordan disse kan påvirkes.

Bart har rejst verden rundt med den fortælling og har været populær taler på en række konferencer om optimering. Nu er turen kommet til at introducere ham i Danmark, og vi glæder os over at give dig chancen for at høre ham.

Han står også bag et meget spændende projekt, der hedder Wheel of Persuasion, en samlet oversigt over alle de psykologiske principper, du kan inddrage, når du skal lave testhypoteser til din næste A/B test. Lidt som denne oversigt med Cognitive Bias (klik for forstørret version).

Måske oplevede du Michael Aagaard tale om Daniel Kahnemans system 1 og 2 og hvilken betydning, det har for hans arbejde? Kom og hør Bart Schutz fortsætte den fortælling om hjernens systemer, og hvordan ny indsigt kan hjælpe dig til at motivere flere besøgende til at foretage den handling, du ønsker fra dem.

Tag med din hjerne på Conversionboost den 14. marts.

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!