Program for Conversionboost

9:00

Tjek-ind

Axelborg2
Morgenkaffe og en bid brød
Du får god plads til dine digitale remedier, noter og drikkevarer, når du sammen med andre “konverteringsoptimister” sidder om store runde borde i denne smukke sal. Det giver rum for god dialog, diskussion og netværk. Vi giver en kop morgenkaffe og en god bid brød fra Bojesens køkken.

9:30

Vi præsenterer Conversionboost 2017

Velkommen til det 6. Conversionboost!
Arrangørerne byder velkommen.
Dagens vært er Ole Gregersen.

9:45

Fundamentals of Cross Device Optimisation

Optimiser of Everything, Optimal Visit
Craig has recently reviewed over 150 checkouts on mobile for a piece of client research and discovered how bad mobile UX really is out there. Mobile Optimisation isn’t even getting close to being good on most of these well known brands. This isn’t the only problem though – many of us, our clients, our companies – are making dumb mistakes every week with this stuff.

Craig explains the biggest mistakes he has seen, why these cost money and how you can fix them. Covering the entire lifecycle of optimisation and AB testing, craig will touch on responsive layouts, designing great test hypotheses, picking the right statistics and technology stacks and what really helps you optimise for growth. You’ll also learn the pitfalls of the Google Analytics Device ID handling – and how to work around these limitations.

With downloads, a checklist and a resource pack to take back to the office – you can avoid the pitfalls and take action today!

Craig Sullivan has been blending UX, Analytics, AB Testing, Voice of Customer and Conversion Optimisation techniques for over 15 years. He’s also been building teams, launching products and hacking the growth of websites for companies like Google, LOVEFiLM, Lego, John Lewis, eBay, The FT and more. Using a mixture of design thinking, lean, agile, analytics and AB testing – he’s helped coach clients to grow by £2Bn in new revenue streams within the last 5 years.

Craig lives in Blackheath, London, with his daughter and an entourage of pets. He likes to relax growing organic veg, doing the odd spot of DJing badly and reading hard boiled Crime Fiction. You can find him tweeting as @OptimiseOrDie on everything to do with Analytics, Statistics, UX and Psychology.

10.30

Copy hacking: Få flere konverteringer – uden at ændre andet end dine ord

Copywriter Aaen Tekster
Om du vil det eller ej, har dine ord indflydelse på dine brugeres adfærd. De ord, du vælger – bevidst eller ubevidst – i dine tekster på din hjemmeside, i dine annoncer, i dit nyhedsbrev og på de sociale medier, har betydning for, om du vinder brugernes tillid – og det afgørende klik.

I Heines oplæg får du nogle helt basale copywriting-tricks, som du kan tage med hjem og bruge med det samme, så du kan skrive overfede tekster, der vækker tillid og får brugeren til at handle.

Heine Aaen er copywriter, blogger og fanatisk sprogmenneske. Han har arbejdet med tekster, så længe han kan huske. Noget af det, der optager ham mest, er psykologien bag de ord, vi vælger. Og det har vildt meget med konverteringsoptimering at gøre.

11:00

Kort pause til at cleare din cache og fylde koffein på

11:15

Sådan konkurrerer du imod de store udenlandske fisk (Amazon, Zalando osv.)

Mogens Møller Founder & CEO, Sleeknote
De store udenlandske spillere som Amazon, Zalando, IKEA mf. æder markedsandele fra mange af de danske websites. Det er et blodigt opgør, som for de danske sites ikke vindes ved at konkurrere på billigste pris, størst udvalg, hurtigste eller billigste levering, antal Facebook likes, antal nyhedsbrevtilmeldinger eller endda usability. Der skal fokuseres på nogle helt andre parametre, hvis slaget skal vindes.

I oplægget vil Mogens komme med sit bud på, hvordan de danske websites ruster sig til denne kamp, sikrer fremtidig vækst og undgår at tabe terræn til de store udenlandske fisk

Mogens Møller er medstifter og direktør i Sleeknote, der hjælper webshops med at få flere leads og skabe mersalg. Mogens har arbejdet med konverteringsoptimering og usability i en årrække for nogle af Nordens største websites.

11:45

How to optimize conversion by analyzing online customer behavior based on real time data

Mike Saar Vice President, Theilgaard Mortensen (TM)
Good online customer experience is crucial to boost conversion and get more satisfied customers. But many Nordic companies do not have the tools to see what their customers are doing online and how this is effecting their business and the customer’s experience.

At this session you will get insight into how you can analyze the customer’s online behavior in real time and see how technical errors or bad design are effecting conversion and revenue by using TM DES powered by IBM Tealeaf.

Over the last 23 years Mike Saar has worked in the US and Europe with companies looking to optimise and improve Customer Services and their e-Commerce solutions. In recent times Mike worked for Tealeaf both pre and post acquisition by IBM. Today he works for an IBM Business Partner and has led the development of an e-Commerce optimisation solution called ‘TM DES’ using IBM Tealeaf as a core data mining engine.

In the last 24 months Mike has been focused on the Nordic market, working in Travel; Retail; Telecoms and B2B markets to bring data driven optimisation programmes to leading Nordic brands enabling dramatic improvements in customer experience and revenues in their digital domains.

12:15

Frokostbuffet i boksen

kokkerier_bojesen
boksen_bred_430-2
Til frokost får vi hjemmelavet frokostbuffet – sund, grøn og moderne:
“Bojesen sætter en ære i, at mad skal være inspirerende, veltillavet og stimulerende for alle sanser. Det gælder ikke mindst for konferencer, hvor det er vigtigt, at alle er mætte og tilfredse, så de kan yde deres bedste i de opgaver, der ligger forude.”
Der serveres i den gamle bankboks(!) under Axelborgsalen.

13.15

Live Analytics optimering

Jacob Kildebogaard Adm. direktør og partner, Webjuice
Vi eksploderer i data fra alverdens tools, analyser og statistikker. Men hvad nytter det, hvis det bliver for uoverskueligt, eller at data er forkerte? Du får en live gennemgang af Analytics data på en måde, der viser præcis, hvordan du skal gribe det an fra starten af. De simple analyser kan vise mere, end du tror, og det får du at se.

Der tages udgangspunkt i en deltagers data, uden forberedelse, så du får råt for usødet set, hvor der kigges for at få overblik, indblik og konkrete optimeringsmuligheder.

Jacob Kildebogaard er adm. direktør og partner i online marketing bureauet Webjuice.dk. I 2010 udgav han Analyticsbogen, og i 2014 skrev han AdWords for Webshops. På Conversionboost 2017 lancerer han sin nye bog. Jacob er kendt for sin higen efter anvendelsesorienterede data og måling af brugernes adfærd.

13:45

Keynote: Marshmallows; The Psychology behind Evidence-Based Growth

Bart Schutz Consumer Psychologist, Online Dialogue
Bart inconveniently clarifies why most of our CRO efforts are just comforting lies; “Most CRO-experts live in the ‘illusion of control’”. He shares his vision and experience on how only combining data with behavioral science, actually leads to true exponential growth in both earnings & learnings, ultimately bridge the gap between optimization and innovation, and questioning whether we should leave our customers behind as the only ones who still live in the ‘illusion of control’.
Bart Schutz is a worldwide renowned consumer psychologist. He devotes his career on finding the true drivers and influencers of humanity’s online behavior. Bart co-founded CRO agency Online Dialogue in 20009, is active board member within the Dutch Psychologists Institute (advisory board for its magazine), chairs the EU-advisory group on ‘Internet & Psychology’ and is renowned for his practical and mind disturbing keynotes, as well as his blog and online course at wheel-of-persuasion.com.

14:30

En halv times pause til udvidelse af dit faglige netværk

15.00

Tool Time – Friske og hotte optimeringsværktøjer

4 tools og hvorfor de giver dig digital vækst
4 intense præsentationer af 4 værktøjer du ikke kan undvære. Vi har inviteret en række mennesker bag nogle af de mest spændende værktøjer på besøg for at give dig en hurtig effektiv introduktion til, hvordan du kan bruge deres værktøj til at optimere din digitale forretning.

15.30

Keynote: Fra kælder til salg i 90 lande

Hans Henrik H. Heming Partner, Ear Labs
Vækst! Growth hacking! Optimering! Det hænger sammen og handler alt sammen om at levere bedre resultater.

I dette oplæg får du derfor en kick ass fortælling om, hvordan Earlabs med SwimEars og SurfEars er gået fra opstart til at have opnået kendis effekt på DR1 i Løvens Hule med den største investering til dato. Bliv inspireret af fortællingen om at have et produkt, der skal sælges af 3 mand i Danmark til pludselig at være global virksomhed i 90 lande, sælge mere end 100.000 produkter årligt og nytænke hver eneste dag.

Du får desuden input på, hvordan resultaterne synliggøres med relevante metrics, og hvordan relevant interessenter internt såvel som eksterne får den rette kommunikation om de store resultater, der opnås.

Hans Henrik har i mange år været været iværksætter, og altid ret tidligt ude. I 1995 etablerede han een af Danmarks første webbureauer, i 2005 landets første Sociale Medie bureau, i 2014 fusionerede han to bitcoinvirksomheder og nu har han kastet sig over “hearables” i Earlabs, hvor han i dag er partner og ansvarlig for globalt salg og markedsføring. Derudover er Hans Henrik aktiv i en række bestyrelser og er blandt andet involveret i Idrætsorganisationen DGI, hvor han er formand for over 200.000 svømmere.

16.15

– 16.30 Vi runder dagen af

(Tid til netværk)

chips_burger

Konferencen er slut – Burger og bajer på Café Vivaldi
Til alle jer der heller ikke kan få netværk nok, rykker vi rundt om hjørnet til Cafe Vivaldi. Talerne kommer med, og du kan købe dig til lidt god mad og en fortjent tår drikkelse. Skal du også med, så hold dig til på dagen, så vi lige får bestilt det rette antal pladser.

Guldsponsor

Sølvsponsorer