Billeder fra dagen 2017

Posted by

Conversionboost 2017 – tak for en fantastisk dag!

Her kan du se billeder fra Conversionboost på Axelborg den 14. marts 2017:

Se alle billederne

5 råd til at konvertere bedre med UX!

Posted by

Gæsteindlæg af Lars Roed, Senior Project Manager og UX expert hos Vaimo.

Når snakken falder på UX, tænker mange på selve designdelen. Og ja, UX er også en del af hele den grafiske brugerflade, men det er så meget mere. Det handler om at forstå sine kunder og hele deres adfærdsmønster, når de handler ind på nettet. Ved at analysere hvordan dine kunder opfører sig, skabes der grobund for at udarbejde en shopløsning, som er tilpasset netop dine kunder og deres behov. Og det vil i sidste ende give en bedre
bundlinje.

Men det er også vigtigt at have for øje, at hele processen omkring at optimere sin webshop i forhold til sine kunders adfærdsmønster er en on-going proces, som skal holdes ved lige og hele tiden optimeres for at opnå de bedste resultater.

Som den kloge webshopejer du er, vil du nok spørge, hvordan kommer jeg så i gang med denne del? Det vil jeg prøve at svare på igennem en liste med 5 ting, jeg mener er relevant, at du skal tænke over i den forbindelse og der er også tiltag du kan implementere med det samme.

1) Find ud af hvem dine bruger er

For at få succes med din webshop-løsning skal du være opmærksom på, hvad dine kunder foretager sig på din shop. Hvilke produkter lægger de i kurven? Ender de med at gennemføre købet, eller forlader de købsprocessen ved indkøbskurven? Altså hvor i hele købsflowet mister du dine kunder? Du kan opnå besparelser og meget bedre konverteringer ved at prøve at forstå dine kunder og deres måde at agere på.

Arketyper også kaldt Persona
En rigtig god øvelse er er sætte dig ned og prøve at beskrive dine kunder. Eller rettere sagt, fordele dine kunder ind i primær- og sekundær segmenter. For hvis dine tiltag skal virke og skal give noget på bundlinjen, skal du ramme plet hos dine kunder. Og det gør du ikke ved at prøve at ramme 3-5 forskellige kundesegmenter på samme tid. Derfor er min anbefaling, at du max arbejder med 2 forskellige segmenter. Da det vil gøre det muligt at lave tiltag, som rent faktisk rammer dine målgrupper og skaber konvertering.

Hvordan finder du dine kundearketyperne
Den bedste indgangsvinkel er at tage udgangspunkt i noget af alt den data som du har indsamlet i din webshop og salgsafdeling. Herigennem kan du finde meget detaljer omkring dine kunder.

Herefter kan vi så gå i gang med at beskriver de hypotetiske kunder med navn, adresse, alder, hvor de bor, deres uddannelse, deres erfaring med internettet herunder webshops, hvor tit de køber ind på din webshop, samt deres ønsker, krav og behov også i forhold til din webshop. Næste step er at beskriver vi hvordan deres hverdag, deres uge, hvornår de går på internettet – altså i hvilke tidsrum, hvad de køber i de webshops de benytter, osv. Således at vi har et så realistisk billede af hvem de er som overhovedet muligt. Dette arbejde gør det også meget lettere næste gang i støder på et problem – så kan I spørger jer selv, hvad vil Torben i denne situation. Altså I vil have et fælles fodslag omkring hvem jeres kunder er.

Adfærd
Når du sætter dig ind i dine kunders adfærd, er der større chance for, at du får dem til at købe dine produkter. Tænk på, hvordan du kan give dem tilstrækkelige og relevante informationer til, at de gerne vil købe dit produkt. Altså ting som følgende:

  • Overskrift – giver den mening i forhold til, hvad det er for et produkt du sælger?
  • Teaser tekst – giver den præcist nok og relevante information til, at det giver mening for dine kunder?
  • Beskrivelse – Er teksten skrevet således,at den er relevant i forhold til dine kunder og giver den relevant information, så kunden er klædt godt nok på til at forstå dit produkt?
  • Billede(er) – vigtigt parameter, da det giver kunden stor forståelse for, hvad det er for et produkt, de kigger på. Derfor skal du tænke over, hvordan dine billeder fungerer, f.eks. hvis du sælger handsker, kan det være en rigtig god ide at vise dem på en hånd, i stedet for et foto af den indpakkede handske, for ellers er den visuelle kommunikation meget svær for din kunde at aflæse.
  • Video – denne form for kommunikation kan være god, da den kan være med til at give dine kunder en god forståelse for, hvad dit produkt har af funktioner. F.eks. Hvis du sælger sko, så kan video være et stærkt værktøj til at vise den valgte sko og alle dens fordele, altså klæd dine kunder bedst mulig på i forhold til deres valg. Derudover kan video også være med til at sænke antallet af dine returvarer.

Og du skal finde ud af hvad der tricker dem til at gennemføre en ordre i netop din webshop. Altså på baggrund af viden omkring dine kunders adfærd, hvad er det som får dem til at lægge en ordre i din webshop og ikke i en af dine konkurrenters? Og meget gerne komme igen.

En god måde at undersøge hvordan dine kunder opfatte din webshop, er en brugertest. En brugertest kan udføres på flere måder. En af de måde jeg har haft succes med er “tænke højt testen”. Da den giver et rigtig godt feedback i den udfordringer der kan være på din webshop og gør du har et godt indblik i hvor på din shop du skal sætte ind. Ifølge forskning fra NNgroup* vil en test med 5 personer faktisk afdække op til 85% af de problemer, der er at finde i brugergrænsefladen. Så hvis du er en mindre webshop, vil 3 personer være rigeligt. Du skal også have økonomi og ressourcer til at udbedre disse fejl som der findes igennem brugertesten.

En anden måde, kan også være at benytte spørgeskemaer. Disse kan eks. sendes med ud sammen med din ordre bliver leveret.

2) Have styr på dine data og analysere dem

Der er mange måde at indsamle data på og det kan være forskelligt, hvilke løsninger du skal bruge i forhold til, hvad du vil teste. Men et godt sted at starte kan være med at udnytte de muligheder, der er i følgende

  • Google Analytics (GA)
    • Er et uundværligt værktøj, som du kan benytte til at undersøge og optimere dine online aktiviteter. Med Google Analytics kan du få indsigt i den trafik, som er på din webshop og potentielt forbedre dit salg.
  • Heatmap software
    • Et heatmap er en grafisk måde at synliggøre på, hvordan folk klikker på din webshop. Altså du får relevant viden omkring det mønster, dine kunder klikker sig rundt med på din shop.
  • Splittest software (A/B test)
    • En splittest er når en webshop opsættes således, at nogle af dine kunder ser én version af siden, mens andre ser en anden. Altså en mulighed for at teste hvilke af de 2 valgte versioner, der konverterer bedst.
  • Business Intelligence (BI) software
    • Er en metode til at kunne overskue og anvende data på tværs af flere forskellige databaser og applikationer. Data som kan bruges til at underbygge beslutninger taget i virksomheden, frem for at bruge mavefornemmelsen. Et eksempel kan være at få et godt overblik over hvilke produkter, der sælger bedst og derigennem fremhæve disse på din shop. Det kan også benyttes til at give relevante recommendations på webshoppen, i et nyhedsbrev osv.

3) Optimere hastigheden på dine webshop og vind kunder

Hastighed er en meget vigtig faktor i forhold til dine kunders oplevelse med hele din webshop. Undersøgelser viser at 47% af kunderne forventer at webshoppen loader på under 2 sek.** Så hvis din webshop loader hurtigt og let, vil det optimere dine kunders oplevelse, da de hurtigt kan finde frem til de produkter, som de leder efter. Derudover er det meget relevant i forhold til, hvordan Google ranking’er din webshop. Og når vi taler hastighed, så bliver det endnu vigtigere på mobilen, da internet adgangen ikke altså er optimal på en mobiltelefon.

Relevante værktøjer til at undersøge din hastighed er

  • Google PageSpeed Insights
  • Google Test af mobil venlighed
  • Tools.pingdom.com

Og mit forslag til et område du kan teste på er betalingsforløbet. Da hastigheden her er lige så vigtigt som eks. på kategori oversigten, forsiden osv. Men tit er et område som glemmes.

Men overordnet er der elementer som du skal optimere på

  • Optimere dine billeder – eks benyt et værktøj til at hjælpe dig, du kan i Photoshop “Save for web” eller en online tjeneste som tinypng.com
  • Optimere dit Javascript og Stylesheets, eks. ved at lade det loade i en ekstern fil, således det ikke skal loades ind hver gang siden loader
  • Minimere at hele webshoppen loader hver gang – bedre at benytte teknikker som Ajax som giver mulighed for kun at loade det som er relevant
  • Optimere cache og benyt Content Delivery Network (CDN) som lager din webshop, således den ikke skal loade ind hver gang. Men at mange data bliver gemt og vist til brugerne med det sammen.

4) Søgning er et vigtigt redskab for dig og dine kunder

Undersøgelser viser, at kunder som benytter søgning som redskab til at finde frem til de produkter, de efterspørger, konverterer op til 3x så godt. Så det er værd at have fokus på hvordan din søgning fungerer og hvordan dine kunder benytter den. Derudover kan der være meget god viden at hente gennem dine kunders søgeadfærd, f.eks. Giver det dig mulighed for at se, hvilke ord de ofte søger efter, staver forkert osv. Og denne viden kan du også bruge på andre platforme, som f.eks. Google adwords, facebook m.v. Der er altså et stort potentiale for at øge omsætning og konverteringsrate, hvis du arbejder aktivt med at optimere søgefunktionen på din webshop og skaber en god søgeoplevelse for dine kunder.

Viden omkring søgningen kan du finde via Google Analytics Site Search, den kan opsættes, så du er i stand til at måle dine kunders søgeadfærd og dermed indhente relevant viden. Læs mere her, om hvordan du opsætter Google Analytics Site Search.

Derudover er det vigtigt at selve søgefeltet er placeret et sted, hvor det er let at finde og benytte. Altså søgefeltets placering, tilgængelighed og design er afgørende for den værdi, der opnås via den søgning, som dine kunder foretager.

Du skal sørge for, at dine kunder let og hurtigt finde dit søgefelt. Det vil være min anbefaling, at du placerer søgefeltet i toppen af din webshop. Det er nemlig her, dine kunder har en forventning om, at søgefeltet er placeret, da det som ofte også er placeret her på andre webshops. En anden rigtig god ide er, at dit søgefelt er tilgængelig på alle sider i din webshop, således det er nemt for kunderne at navigere, uanset hvor de befinder sig. Dog ville jeg fjerne det checkout flowet. En anden relevant ting er bredden af dit søgefelt. Feltet skal være stort nok til, at kunderne kan se hele deres indtastning og efterfølgende også at rette i deres søgning.

Eks på hvordan Amazon har placeret deres søgefelt

Som det kan ses, anvender de et bredt søgefelt, som er placeret i toppen af deres shop. Det viser tydeligt, at de ved, at søgning er en vigtigt faktor i forhold til konvertering.

Husk også at optimere dit søgefelt, således det også er let at benytte på mobilen. En undersøgelse som FDIH har lavet, viser at godt 40% af alle søgningerne starter på mobilen. Og deres tal viser også at 82% af alle dansker har en mobil, så dette område vil være et godt sted at optimere.

Den sidste ting jeg vil nævne er, søgeforslag, altså når dine kunder starter med at skrive i søgefeltet, så er det en god ide at din søgefunktion kommer med forslag ala Google. Dette gør at søgningen hjælper med til at kunden hurtigt finder de relevante produkter. Derudover giver det også nogle gode forslag til personen som søger, og derved forøges muligheden for et salg. Da disse forslag hænger sammen med det som søges på.

5) Feeling

Hele det grafiske oplevelse er vigtig for, hvordan dine kunder oplever din webshop.

● Det er vigtigt, hvordan dine effekter fungerer, kører de flydende og uden støj?
● Er der en gennemgående rød tråd i hvordan alle dine CTA knapper er designet? – altså ved dine kunder, at når de klikker på denne knap, så gør det netop det, som kunden forventer.
● Er dit overordnet template tilpasset således dine produkter kommer i fokus?, osv.

Der er mange elementer, som spiller ind, hvis din kunder skal have den optimale oplevelse af dine webshop. Men husk hvis du bestemmer dig for at ændre udseendet af din shop, så test disse ændringer. Det er den eneste måde hvorpå du ved, om de tiltag du sætter i søen rent faktisk også gør en forskel på din bundlinje. Og kun en ændring af gangen, så du få de bedst muligt data tilbage på den områder som du tester.

Mød Vaimo og Lars Roed på Conversionboost, 14/3-2017

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Kilder:
* www.nngroup.com/articles/why-you-only-need-to-test-with-5-users/
** blog.kissmetrics.com/loading-time/

Sådan giver Craig Sullivan den gas på tirsdag

Posted by

Om en uge kan du opleve Craig Sullivan på Conversionboost. Her får en optakt til hans præsentation, og der er ingen tvivl om, at Craig’s oplæg som altid bliver super operationelt – lige til at tage med hjem og udfordre dit eget setup.

Craig er en ægte optimerings-specialist. Han går ikke efter et bestemt værktøj eller den nyeste hippe trend. Hans fokus er – som du også tydeligt kan læse herunder – på at identificere potentialer, uanset kunde, uanset produkt. Der er ikke en fast formel. I stedet er der et mål og en række muligheder for at nå dertil. Det er netop en af udfordringerne ved konverteringsoptimering. Det favner over alle mulige fagligheder, metoder, værktøjer, opgaver og kompetencer, der skal fungere sammen for at skabe vækst.

Det er derfor Craig er så spændende at kende til. Prøv selv at fange ham på dagen og spørge til dine egne udfordringer, vi tør godt garantere, at han giver et interessant svar.

Men døm selv. Start herunder og fortsæt tirsdag på Axelborg i København:

Conversionboost: What’s your take on optimisation and why should we listen to you at Conversionboost?
Craig Sullivan: A lot of companies aren’t working out what’s really happening in a cross device world. The idea that there is a single view like a ‘mobile’ experience onto your product, site or app – is crazy. People use many different devices and different screen layouts – so without some knowledge here, do we REALLY know if the product experience is good? The first problem starts with not knowing what your customers are using and the second is not testing and measuring whether it really sucks or not.

In my talk, I’ll be showing you what stuff to pull from Google Analytics – what stuff isn’t reliable and how to check, automate and analyse client sites way faster than before. You’ll have a complete pack with downloads, GA templates, reports, documentation and articles – so you can build your own ‘Device Experience’ modelling kit. What I’ve learned is that 95% of setups I run this on have one or more huge experience holes, that cost companies more money than AB testing makes them. This is a really easy way to make money – let people give it to you! The biggest dirty secret of the web industry is that most people are lousy at checking if it works on all the devices their customers have – and it’s a hidden leak within your bank account.

CB: What was your greatest experience in optimisation of 2016?
CS:The realisation when coaching some students and they asked me – “So what is the best methodology and the best way?” and I replied “I really don’t think there is a way – the real way is that there isn’t a way in the first place. We have a client, whose business is as unique as a fingerprint. Not two clients will ever be alike or even have the same people or technology.

Our real skill – ‘the way’ – is in having the toolkits to be adaptive towards the unique needs and outcomes the client desires. To be able to have an approach that works, despite slavishly adhering to a methodology at all costs. Once you decide there is “the right way”, then that way is “the master” and you are the slave. Methodologies and rules are excellent tools to support our work but once you let them run the show, you forget the unique nature of every client or engagement you go into.”

What I have been teaching them to do is go above just learning what everyone else does – to transcend that by finding their own methodologies or improving stuff that’s already out there. Most importantly, I teach them to find that it is the ’sum of the parts’ and selecting their weapons, that is the true skill. A wonderful Scotch Whisky is blended with skill and care (not a formula) to reach that perfection and so the best CRO people are those that pick and choose tools, tactics, methods, strategies and approaches that fit the problem at hand towards an outcome.

CB: What should we have our eyes on in 2017?
CS: Bayesian Statistics, Machine Learning, Automated Testing tools, Intelligent Experience Monitoring Agents, Lean Corporate, Outcome Driven Optimisation (not CRO).

Oplev Craig på Conversionboost den 14. marts.

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Web-psykologi skaber mere salg – tag med hjernen på Conversionboost

Posted by

Nudging, det har du sikkert hørt om. Det lille skub i den rigtige retning. Skal du motivere dine besøgende til at gå videre med netop dit tilbud, så er det vigtigt at kende psykologien bag de menneskelige beslutninger. Skal der mere end et skub til, så kan det kaldes overtalelse (persuasion). Stærke emner vi naturligvis har med på årets Conversionboost den 14. marts.

Det handler om at designe adfærd – og den type beslutnings-psykologi har vundet indpas i konverteringsoptimering.

Et udvalg af de mange bøger der de seneste år er kommet omkring webpsykologi, adfærdsdesign, menneskelige beslutninger. Fra Ole Gregersens boghylde.

Det er fordi eksperimenter har vist, at vi ikke på forhånd kan forudsige andres beslutninger. Er det A eller B, der er den bedste løsning. Det ved vi kun ved at måle på det. Til gengæld kan vi alle, ved at læse Daniel Kahneman, Robert Cialdini eller Dan Ariely, lære en masse om hvilke faktorer, der påvirker os mennesker, når vi taler beslutninger.

På Conversionboost er vi heldige at få besøg af Bart Schutz, Consumer Psychologist fra hollandske Online Dialogue. Han har specialiseret sig i, hvordan mennesker handler på nettet med udgangspunkt i dybere forståelse af, hvordan vi tager ubevidste beslutninger – og ikke mindst hvordan disse kan påvirkes.

Bart har rejst verden rundt med den fortælling og har været populær taler på en række konferencer om optimering. Nu er turen kommet til at introducere ham i Danmark, og vi glæder os over at give dig chancen for at høre ham.

Han står også bag et meget spændende projekt, der hedder Wheel of Persuasion, en samlet oversigt over alle de psykologiske principper, du kan inddrage, når du skal lave testhypoteser til din næste A/B test. Lidt som denne oversigt med Cognitive Bias (klik for forstørret version).

Måske oplevede du Michael Aagaard tale om Daniel Kahnemans system 1 og 2 og hvilken betydning, det har for hans arbejde? Kom og hør Bart Schutz fortsætte den fortælling om hjernens systemer, og hvordan ny indsigt kan hjælpe dig til at motivere flere besøgende til at foretage den handling, du ønsker fra dem.

Tag med din hjerne på Conversionboost den 14. marts.

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Tool Time – bliv opdateret på dine optimeringsværktøjer

Posted by

Sidste års hotte optimeringsværktøj var Hotjar – og vi havde deres CEO, David Darmanin, på Conversionboost (se video herunder). I år gør vi det på en anden måde, nemlig ved at præsentere Tool Time. For vi elsker online tools!

Vi har inviteret en række mennesker bag 4 superspændende værktøjer på besøg for at give dig en hurtig effektiv introduktion til, hvordan du kan bruge deres værktøj til at optimere din digitale forretning.

Det er værktøjer, vi mener, er superrelevante for dig at kende, når du arbejder med konverteringsoptimering. Nu får du den unikke chance for at opleve menneskene bag disse projekter, når de selv – på bare 7 minutter – giver dig det bedste fra deres optimerings-tool.

Du kan opleve:

  • TestLab
    Ny dansk app til at brugerteste din mobile prototype, med analyse, feedback og statistik.
  • Mouseflow
    Værktøj til session replay, heatmaps, funnel-analyse og meget mere.
  • Sitegainer
    Optimeringsplatform, med bl.a A/B test og en lang række andre features.
  • Smart Notifications
    Motiverende budskaber, der gør besøgende til købere.

4 stærke og interessante værktøjer – måske nye for dig, måske et alternativ til dem, du bruger i dag. Uanset hvad – rigtig sundt at kende dem til værktøjskassen.

Conversionboost er et event, der fokuserer bredt på konverteringsoptimering og digital vækst, så vi synes også at der skal tales om værktøjer, metoder, systemer og processer – alt det, der ligger rundt om de praktiske projekter, vi alle arbejder på til daglig.

Her kan du (gen)opleve David Darmanin fra sidste års Conversionboost – eller hoppe direkte til hans glimrende oplæg om “8 Heatmaps Tests that reveal visitor behaviour”, der lå til grund for oplægget i 2016.

Hotjar CEO David Darmanin

Se alle videoerne fra sidste år her.

Det er Tool Time på Conversionboost den 14. marts 2017.

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Craig Sullivan, konverteringsgaven der bliver ved med at give

Posted by

Du har måske oplevet Craig Sullivan før? Han har deltaget på snart alt hvad er findes af konferencer og events om konverteringsoptimering. Og med god grund, han er et vandfald af inspiration, indsigt og energi. Altid med nye ideer til hvordan vi bedst arbejder med at optimere digital forretning, gerne med en mellemting mellem pisk og gulerod.

Nu har du chancen for at opleve Craig igen på Conversionboost den 14. marts.

Craig Sullivan er et omvandrende opslagværk i værktøjer, metoder, modeller og analyser, gerne på et komplekst og udtømmende niveau. Så Craig er en rigtig specialist og en af de få ægte konverteringsnørder. Så på mange måder er Craig ikke bare den perfekte indgang til hele emnet, men også altid en inspiration for os, der arbejder med optimering hver dag.

Heldigvis er Craig også stor fan at at dele sine erfaringer og formidle sine måder at gå til opgaven på. Alene på Slideshare ligger der 55 præsentationer, og der er rigeligt at tage fat på der, hvis du skulle være løbet tør for ideer.

twitter har Craig længe sendt flere tweets end gennemsnittet, og der kan man også finde hans paper.li (sådan en form for digital avis), der hedder OptimizeorDie Daily.

Så skal du holde dig orienteret om konverteringsoptimering og kun vælge et sted, så skal du vælge Craig Sullivan!

Derfor ved vi også, at Craig altid har noget interessant på hjerte, ikke mindst fordi han spænder så bredt. Han er fx også stærk på UX og analytics, hvilket ikke er en kombination vi ser så ofte. I år udfordrer han mobil optimering sikkert i erkendelse af, at det mest er blevet ved snakken for de fleste. Men døm selv, kom og hør Craig. Du får med garanti et spark et sted, der både er relevant og pengene værd.

Varm op med Craig på youtube, fx med denne glimrende præsentation om cross-device testing – i øvrigt fuld af danske eksempler.

Bliv inspireret og sparket i gang igen med Craig Sullivan på Conversionboost

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Som at være der selv – stemningsvideo fra Conversionboost sidste år

Posted by

Hvordan er det at opleve et Conversionboost? Tag ikke blot vores ord for det – se vores video fra sidste år, hvor talere, deltagere og arrangører fortæller om hvad Conversionboost er for dem. Hør Michael Aagaard, André Morys, David Darmanin og flere sætte ord på hvad dagen betød for dem.

Vi gør os umage med at skabe de bedste rammer for dig. På Axelborg i København leverer vi et godt show, i en superflot sal, med en dejlig frokost og behagelig stemning.
Så tag et kig på hvordan her i dette sammenklip på et par minutter.

 

 

Kom til Conversionboost for kun kr. 2.995 (+moms)

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Mersælgeren Mogens Møller

Posted by

Mogens Møller har altid arbejdet for mersalget. Først som optimeringskonsulent, nu som founder og CEO for Sleeknote. Han har siddet på begge sider af bordet kan man sige. Den dobbelt rolle fortsætter han i hos Sleeknote, som arbejder på at optimere deres egen forretning igennem at hjælpe andre med at optimere deres. Og det har lært Mogens en masse om at drive digital forretning på en global markedsplads. Nu er han klar til at dele de erfaringer med os andre på Conversionboost den 14. marts.

Vi fangede Mogens til en kort snak om hvad han bidrager med på konferencen:

Conversionboost: Hvorfor skal vi høre dig på Conversionboost?
Mogens Møller: Hvis man som ecommerce manager eller webshopejer ønsker inspiration til, hvordan man konkurrerer med de store spillere, der efterhånden dominerer flere og flere brancher, så giver det rigtig god mening at komme og høre mit oplæg.

CB: Hvad var din største åbenbaring indenfor optimering og digital vækst i 2016?
MM: At knække koden på, hvordan man korrekt udregner og måler key metrics som Customer Acquisition Cost, Customer Lifetime Value, Customer Churn Rate osv. Det kan have enorm stor betydning for din online forretning, om du har ordentligt styr på disse.

CB: Hvad ser du frem til i 2017?
MM: Jeg ser frem til, at flere online forretninger begynder at arbejde seriøst med personalisering i takt med, at værktøjerne til netop dette bliver skarpere og skarpere. Alle har snakket om personalisering og data de sidste mange år, men nu tyder det endelig på, at det ikke kun er Amazon, Zalando og lignende, der faktisk har ressourcerne til det – men også de mindre online forretninger.

Forretningsudvikling drevet af en optimerings-specialist?
Vi kan næsten ikke vente.
Vi glæder os til Mogens Møller!

Oplev Mogens Møller og en række andre eksperter i optimering: Conversionboost for kun kr. 2.995 (+moms)

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Få unik indsigt når analytics-eksperten går til stålet – live!

Posted by

Der sker altid noget nyt på Conversionboost. I år er det live-analyse af web analytics data med Jacob Kildebogaard – Adm. direktør og partner i Webjuice. Og hvem bedre til at tage livtag med dine data og omsætte dem til indsigt vi alle kan lære af. Web analytics er en af søjlerne i enhver optimeringsindsats og Jacob har i årevis bidraget med sin specialviden, noget rigtigt mange virksomheder beviseligt har haft stor glæde af. Oplev Jacob bearbejde data og lær hvordan du kan gøre det samme med dine egne data.

Vi spurgte hvorfor han har valgt en live analyse og hvad vi kan forvente på dagen.

Conversionboost: Du har valgt en lidt anden tilgang til dit oplæg – med live analyse under oplægget, hvad får deltagerne ud af det?

Jacob Kildebogaard: “Normale” oplæg med slides kan være rigtig gode, og det har jeg selv praktiseret i en del år. Men jeg har oplevet mange oplæg blive for højtravende og ikke konkrete nok, så jeg vil ind til kernen: “Sådan gør du”. Jeg vil vise præcis, hvordan man griber det an, og hvad man kan få værdi af.
Så målet er, at deltagerne oplever en stor nærhed til præcis, hvordan de skal håndtere det dagen efter Conversionboost, når de selv vil prøve.
Det er en hel typisk situation for mig at tage stilling til data nu og her – det er jo netop det, jeg er vant til at gøre. Data udvikler sig og skal altid læses i en kontekst. Jeg tager chancen og satser på at finde nogle typiske områder, hvor der er potentiale for forbedring – det plejer der at være ☺

CB: Hvilke data vil du tage udgangspunkt i?

JK: Jeg forventer, at en eller flere af deltagerne vil udnytte chancen til at få erfarne øjne på nogle af deres data. Det er umuligt at sige på forhånd, for udfordringen ved optimering er netop, at det kræver erfaring, systematik og et godt øje for de faktiske data at kunne pege på det område, der har mest potentiale med mindst mulig indsats. Jeg har dog et par tricks i ærmet og mulighed for at hive Googles egne eksempeldata frem, hvis det skulle blive nødvendigt.

CB: Er der noget man som deltager kan gøre for at få mere ud af oplægget?

JK: Hvis man stiller sine data til rådighed, får man endnu større værdi. Så der skal man sørge for at have en adgang til sine data med.
Og ellers er det værd at kigge lidt i egen Analytics forud for konferencen, så du som deltager har Analytics interfacet i frisk erindring.

CB: Til sidst skal vi høre om rygterne taler sandt – udgiver du en bog til Conversionboost?

JK: Jeg har fået en ide, der er gået fra lidt skør til at være helt fantastisk. Jeg har spurgt 100 af de førende til at sælge online i Danmark om et godt råd, som jeg alle samler i en bog. Jeg har på nuværende tidspunkt modtaget mere end halvdelen, og det er allerede en fantastisk samling med masser af tips til at sælge mere online. Bogen hedder “OnlineEvangelisterne“.
Det var helt oplagt at udgive bogen til Conversionboost, da konverteringsoptimering handler om at sælge mere, så ja, den 14. marts får deltagerne ikke blot en spændende konference, men også som de første, mulighed for at se og købe en paperback udgave af bogen.

Oplev Jacob Kildebogaard’s live-analyse og nye udgivelse – Kom til Conversionboost for kun kr. 2.995 (+moms)

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Fra data til mersalg, sat i system med Theilgaard Mortensen

Posted by

Databaseret konverteringsoptimering, automatiseret og sat i system? Det lyder næsten for godt til at være sandt, men det er ikke desto mindre det Theilgaard Mortensen kan. Og fordi mange virksomheder stadig bokser med at få indsamlet, analyseret og ikke mindst operationaliseret data om brugernes handlinger, er det yderst relevant at få præsenteret deres produkt og cases på Conversionboost.

Vi satte Theilgaard Mortensens Mike Saar i stævne, for at varme os op på hvad det er de kan og hvorfor du skal tage med på Conversionboost for at høre dem:

Conversionboost: What’s Theilgaard Mortensen’s edge on conversion optimization?

Mike Saar: Our solution – Deep Vision – automatically data mines customer visits to a website to determine what stops customers from converting. We then drive out the conversion data of the ‘problem segments’ to determine how bad the impact is in both percentage terms and actual lost revenues. Then we identify the top root causes to the conversion reductions. This is conversion optimization the scientific way…

CB: Whats your greatest epiphany of 2016?

MS: Early 2016 we started to work on a project to bring our Managed Service into the Cloud. During that initial work it became obvious to me that real business users had little accurate data on true conversion rates. We kept finding that our existing customers had poor and inaccurate data from tools like Google Analytics, and were working off uncalibrated and averaged data. So I decided to bring the critical and accurate data we can capture fully into the business domain. This led to the creation of our new Deep Vision solution with data powered into Office 365 with Power BI from Microsoft.

CB: What has got your attention for 2017 – what should we be aware of in conversion optimization ?

MS: In 2016 several of our customers were attacked by hackers or even competitors and simply didn’t know it. We often found these attacks because we could see drops in customer conversion that did not immediately make sense. When we went digging into our solution we found horrible cases ranging from real fraud to aggressive competitor behavior. In all cases our customers were unprotected and unprepared for the breaches and risks they carried. In 2017 we will focus more deeply on Security and the relationship it has to Conversion and website performance.

Kom og hør hvordan Theilgaard Mortensen kan hjælpe din virksomhed – og bliv inspireret til fremtidens databaserede optimering. Kom til Conversionboost for kun kr. 2.995 (+moms)

Et specialiseret event om digital vækst og optimering.

Vis mig hele programmet Ja tak, jeg vil med til Boost!

Load More